Skjult Sannhet’s Blog


Hvordan er himmelen?
august 26, 2008, 11:12 pm
Filed under: Diverse | Stikkord:

Hva er himmelen? Bibelen gir oss litt innsikt i ulike partier, særlig i boken av Åpenbaringen, men selv det, ser gjennom et glass Darkly. Den verden vi lever i nå er en abberation, completly utviklet av forfall og død. Alt og alle rundt oss er i noen av forverring. Hvis du virkelig forstått hva Himmelen er like, og hva det ville være som å være der, ville du endre alle de negative livsstil, vaner og holdninger. Tenk på happiest øyeblikket du noen gang har opplevd, tror av det beste du noen gang har følt, tror av de mest utrolig vakkert skue du noen gang har sett, forstørre det milliarder av ganger, og forstår det er ikke slutt på denne glede, ingen aldring, ingen smerte, ingen sykdom, ingen lonliness, ingen frykt, ingen tvil, ingen ubehag, ingen død, og du bare ripe opp overflaten av hva det er som i Paradise av Gud. Majestet utover oppfatning, lysstyrke og lys av en slik skjønnhet, er det utenfor beskrivelse.

La oss forestille vi stående på en stor ren, med den himmelske byen høye ovenfor oss i resplendent skjønnhet. Våre øyne skue en glimrende, skinnende by, med lys streaming gjennom sin Jasper vegger og lekkert porter, og et bredt spekter av farge skinnende fra jeweled fundament. Som vi stirre på awe på byen, den første tingen å tiltrekke seg oppmerksomhet er den enorme Jasper veggen. Apostelen Johannes beskrev det slik: «Lyset var som en mest verdifulle steinen, som en Jasper stein, klar som krystall. Vi vet at disse halv-edelstener er gjennomskinnelige i sammensetning, slik at lyset kan passere gjennom dem. Fra disse Jasper vegger, derfor utstråle brilliant stråler av blendende farger for alle å se. Ære av byen vil dermed være synlig fra langt borte, og selv de dwellers i området utenfor veggene vil dele på sin lysstyrke.

Selv om muren rundt byen er reell, er det også symbolsk. Formålet med muren ikke er å bevare byen mot IL, for Gud har ingen fiender i den nye jorden. Å være 216 meter høy, den imponerende betyr at ingen kommer inn i byen bortsett fra Guds nåde. The Wall er for høye til å være skalert ved menneskelige krefter, og bare portaler er det 12 bevoktet porter. Kravet for opptak er frelse, og ingen som har avvist Guds plan vil være i stand til å gå inn Frelse er Guds gave’s nåde til dem som humbly anerkjenner deres behov for tilgivelse og som motta Jesus Kristus som Frelser.

Den neste tingen å fange vår visjon som vi ser at byen er jeweled fundament. Mange Bibelen studentene mener at disse juveler reflekterer alle farger av regnbueørret, men vi vet ikke nøyaktig karakteristikk av hver stein. Starten på bakkenivå, disse var trolig fargene sett av apostel: Jasper stein kan ha vært en lys grønn eller gul, safir, en himmel-blå eller azure, chalcedony, som inneholder en kombinasjon av farger, var for det meste grønn og blått, smaragd, lyse grønt, sardonyx, rød og hvit; sardius, reddish i farge; chrysolite, gyllen gul; Beryl, sjø-grønn; Topaz, gul-grønt og gjennomsiktig; chrysoprasus, gull-grønn; jacinth, Violet Og Ametyst, enten rose-rødt eller lilla. Den utstråler lys av byen, skinner ut gjennom Jasper veggen og enorme gjennom åpne porter, gjenspeiler fra disse edelstener i splendrous farge.

Og gaten i byen var rent gull, som gjennomsiktig glass (Åp 21:12,21). Noen Bibelen forskere mener at disse porter perle foreslår frelse ved nåde. Selv som en sår til en østers resulterer i dannelsen av en verdifull perle, Gates of Heaven kan være angitt bare fordi Herren Jesus ble «såret for våre transgressions» (Is. 53:5). Selv om menn wickedly avvist ham og korsfestet ham, det var gjennom dette døden at frelsen ble mulig. Nå kan alle som tror på ham kan se frem til å angi lekkert Gates of Heaven. Jesus selv sa: «Jeg er døren. Hvis noen går inn gjennom meg, han skal bli frelst» (John 10:9).

Portene er åpne for alle tider og i alle retninger, for frelsen er fortsatt tilbys fritt til alle. Englene som holder se på det åpne porter, derfor er en flott kontrast til den cherubim som passet på den lukkede gate of Eden etter at Adam og Eva syndet. Disse englene holde måte å få tilgang til åpne, mens cherubim holdt Hage stengt for fallen menneskehet. En av karakteristikkene av den himmelske byen er overflod av gull. En dyrebar vare hele menneskets historie, gull har vært brukt som et overlegg på kunstverk og som en standard av verdien, og har fått hjelp av en stor mengde både gode og onde i samfunnet.

Det serveres i forbindelse med Gud i tabernakel og tempel for mye gull var i bevis for det, det ble også brukt av avgudsdyrkere til å lage bilder. På jorden, menn har kjempet, led, og døde av det. Men i det nye Jerusalem, gull vil være så rikelig at det vil bli brukt til cobblestones og byggesteiner. Og det blir som glass, som har transparente egenskaper, slik at det strålende lys av den hellige byen vil både skinne igjennom det og bli reflektert av den. Her er John beskrivelse: Byen var rent gull, som klart glass. . . . og gaten i byen var rent gull, som gjennomsiktig glass (Åp 21:18,21). Tradisjonelt har gull symboliserte renhet. I bryllup band, for eksempel sirkelen snakker om endlessness og gull står for renhet. Den gylne gaten av det nye Jerusalem, derfor kan godt foreslå den ren og hellig gange fra Guds innløst i evig paradis. Og lysstyrken i byen, gjenspeiler fra gull som abounds overalt, vil ha sin uncorrupted motstykke i hjertet av hver borger of Heaven. Renheten pervades den evige Paradise av Gud.

En elv klart som krystall vil strømme gjennom det nye Jerusalem. Apostelen Johannes erklærte: Og han viste meg en ren elv med livets vann, klar som krystall, fortsetter fra tronen av Gud og Lammet (Åp 22:1). Akkurat som i Eden var det en elv til vann i hagen, så også i det nye Jerusalem vil det være en elv av liv. Det vil begynne på tronen av Gud, den aller øverste delen av byen, og det vil selvfølgelig nedover gjennom hele området. I det nye Jerusalem, en elv av krystall vil flyte evig, minner oss for all evighet at Gud har graciously og veldig oppgitt for hvert åndelige behov. Husk, livet i evigheten vil ikke være en nebulous eksistens i noen navnløs sted. Ingen tvil! Vi fører et rikt og fullstendig liv i glorified organer. Vi vil bo på en fornyet jorden i en ekte by av gull, og våre liv vil bli fylt med betydning og mening som vi gi ros til våre Redeemer og gjerne gjøre hans bud.

Dette crystal elv flyter gjennom vårt evige hjem vil være av glitrende skjønnhet og klarhet utover det reneste vann man noen gang har sett. Tenk på det! Alle som tror på Kristus vil gå bankene av denne strålende Crystal River. What a joy vil da være vår! Det er vanskelig for seg hvor trær, Crystal River, og gaten av gull vil være relatert. Noen Bibelen lærere mener at en elv vil flyte gjennom midten av en bred gate, og langs elva på hver banken vil være trær. Andre mener at en lund av trær er sentrert mellom avenue av gull på den ene siden og elva på den andre. Uansett hvilket syn du kan velge, er det tydelig at de som se himmelen som et sted hvor innløst vil ikke gjøre noe, men sitte på golden trapper spille Harps er grossly forveksles. Livet i himmelen blir fylt med skjønnhet og variasjon.

Vi har vært opptatt med hva Bibelen forteller oss om vårt evige hjem. Vi har sett sin skjønnhet fra uten: dens skinnende Jasper vegger, jeweled grunnlag, og dens porter perle. Vi har også sett sin ære i som vi har forutsee gaten av gull, Crystal River, og tre av livet. Dette glimt av vår evige hjem skal bringe to svar til hjertet av den sanne troende i Kristus. Først bør det være en fornyet vilje til å plassere topp prioritet på den åndelige og evige snarere enn på det fysiske og tidsmessige. Derfor, i påvente av den herlighet og skjønnhet vårt evige hjem, begynner nå å «legge opp… Skatter i himmelen» (Matt. 6:20) ved å sette Gud først, og ved en konstant vilje til å tjene ham. De trodde of Heaven bør oppmuntre oss når vi blir misfornøyde med liv og motet om fremtiden. Uansett hvor ille det kan gå, eller hvor vanskelig det struggles, prospekt av den fantastiske abode venter oss bør være en kilde til oppmuntring og håp.

Vi vet at et renhet, glede og kjærlighet som kunne aldri opplevd her. Skriving i Åpenbaringen 21 og 22, Apostelen Johannes registrert sin visjon av en enorm by med glitrende skjønnhet, synkende sakte fra himmelen for å bli hovedstad i vårt evige hjem. Det vil være strålende med lyset av Guds herlighet skinner gjennom sin Jasper vegger, jeweled fundament, og lekkert porter. Og denne byen, det nye Jerusalem, vil være evig abode av alle som har lagt sin tro på Jesus Kristus. Alle som har vært lagret vil gå gaten av gull i transformert, evig, glorified organer. Vi vil nyte himmelen vakre Crystal River og ha klar tilgang til sine tre av livet. Vi vil være evig levert fra alle onde og byrden som plager vår verden i dag. Og vi endelig har blitt det Gud ment for oss å være.
I det perfekte samfunn vil vi realisere vårt fulle åndelige potensial som enkeltindivider. Etter å ha skrevet inn en evig fellesskap med Gud, vi vil være engasjert i en endeløs rekke meningsfylte aktiviteter. Vi vil delta med de hellige i alle aldre i en ånd av enhet, kameratskap og kjærlighet aldri slutt. Vi ser at den viktigste av dette livet vil være mangler og at positive velsignelser vil være det i overflod. Alt du trenger å gjøre er å stoppe clinging gjennom sentimentalitet og følelser, til fattig, håpløs, død sentrert livsform verden har lurt deg til å leve, og redusere emosjonelle bondage til det, blir en ny person på innsiden og ut og finne en skjebne av never ending håp.

Beklager at innleggene inneholder en del grammatikkfeil, og engelske ord. Dette vil bli rettet så snart jeg får tid. Vil du hjelpe meg? Send den feilfrie teksten til skjultsannhet@gmail.com – Takk


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s



%d bloggers like this: