Skjult Sannhet’s Blog


Salmer
august 27, 2008, 12:08 am
Filed under: Bibelen | Stikkord:

Salmene 91
Han som bor på hemmelig sted av de mest High skal stå under skyggen av den allmektige. Jeg vil si til Herren, han er min tilflukt og min borg: min Gud; på ham vil jeg stoler på. Se han skal levere deg fra snare av Fowler, og fra noisome pestilence. Han dekker deg med sine fjær, under hans vinger skal du stole på: hans sannhet skal være ditt skjold og buckler.

Du skal ikke være redd for terror by night, eller for pilen som flyr av dagen; Nor for pestilence som går i mørket, eller for ødeleggelse som legger avfall ved middagstid. Et tusen skal falle på din side, og titusen ved din høyre hånd, men det skal ikke komme nær deg. Bare med dine egne øyne skal du skue og se de belønning for de onde. Fordi du har gjort Herren, som er min tilflukt, ja, selv den mest Høy, din bolig; Det skal ikke onde befall deg, verken skal eventuelle plager kommer til å påvirke din bolig. For han skal gi sine engler over deg, for å holde deg på alle måter.

De skal bære deg på sine hender, lest du bindestrek din fot mot en stein. Du skal slitebanen på løven og adder: den unge løve og drage skal du trampe under føttene. Fordi han har sett sin kjærlighet på meg, derfor vil jeg gi ham: Jeg vil sette ham på høyt, fordi han kjente navnet mitt. Han skal kalle på meg, og jeg vil svare ham: Jeg vil være med ham i trøbbel, vil jeg gi ham, og gir ham ære. Med lang levetid vil jeg tilfredsstiller ham, og vise ham min frelse.

Salmene 27
Herren er mitt lys og min frelse, hvem skal jeg frykte? Herren er styrken i mitt liv; av hvem skal jeg være redd? Når det onde, selv mine fiender og mine fiender, kom på meg å spise opp mitt kjød, de snublet og falt. Selv om en vert bør Encamp mot meg, mitt hjerte skal ikke frykte: om krig bør stige mot meg, i dette vil jeg være trygg. En ting har jeg ønsket av Herren, det vil jeg leter etter; at jeg kan bo i Herrens hus alle dagene i mitt liv, for å se skjønnheten i Herren, og å spørre i hans tempel. For på den tiden av problemer han skal gjemme meg i hans paviljongen: i hemmelig av hans tabernakel skal han skjule meg, han skal sette meg opp på en stein. Og nå skal mitt hode bli løftet opp over mine fiender rundt om meg: derfor vil jeg tilby i hans tabernakel ofrene av glede, vil jeg synge, ja, jeg vil synge ros for Herren.

Hør, Herre, når jeg gråte med min stemme: miskunne også på meg og svarer meg. Når du sa, Søk mitt åsyn; mitt hjerte sa til deg, ansikt, Herre, vil jeg leter etter. Skjul ikke ditt ansikt langt fra meg; satt ikke din tjener bort i sinne: Du har vært min hjelp; lar meg ikke, verken svikte meg, O Gud, min frelse. Når min far og min mor svikte meg, da Herren vil ta meg opp. Lær meg din vei, Herre, og lede meg på en vanlig bane, på grunn av mine fiender.

Lever meg ikke over unto vilje av mine fiender, for falske vitner har steget opp mot meg, og de puster ut grusomhet. Jeg hadde fainted, med mindre jeg hadde trodd å se godhet av Herren i landet de bor. Vent på Herren, og være god mot, og han skal styrke ditt hjerte: vent, jeg sier, på Herren.

Salmene 23
Herren er min hyrde, jeg skal ikke ønsker. Han gjør meg til å ligge nede i grønt beite; Han leder meg ved siden av den fortsatt farvann. Han gjenoppretter min sjel, han fører meg i baner av rettferdighet for sitt navn skyld.

Ja, selv om jeg går gjennom dalen i skyggen av døden, men jeg frykter ikke ondt; For Du er med meg, din kjepp og din stab, de komfort meg.

Du forberede en tabell før meg i nærvær av mine fiender, du smøre mitt hode med olje; Min cup går over. Se godhet og miskunn skal følge meg alle dagene i livet mitt, og jeg vil bo i huset til Herren for alltid.

Salmene 16
O min sjel, du har sagt til Herren, «Du er min Herre, min godhet er ingenting bortsett fra deg.» Som for de hellige som er på jorden, «De er gode de, hvem er all min glede.» Deres sorrows skal multipliseres som skynde seg etter en gud; Deres drikke tilbud av blod vil jeg ikke gi, ikke ta opp deres navn på mine lepper.

Herre, Du er den del av min arv og min kopp; Du opprettholde min mye. Linjene har falt til meg i trivelige steder; Ja, jeg har en god arv. Jeg vil velsigne Herren som har gitt meg råd; mitt hjerte også instruerer meg i natt årstider. Jeg har sett Herren alltid før meg, fordi han er ved min høyre hånd, jeg skal ikke bli flyttet.

Derfor mitt hjerte er glad, og min herlighet rejoices; Min kjøtt også vil hvile i håp. For Du vil ikke forlate min sjel i Sheol, eller vil du at din Hellige One for å se korrupsjon. Du vil vise meg veien i livet; I Ditt nærvær er fylt av glede; på høyre hånd er Gleden forevermore.

Salmene 15

Herren, som mai stå på ditt tabernakel? Hvem kan bo på ditt hellige høyden? Han som går uprightly, og fungerer rettferdighet, og snakker sannheten i sitt hjerte, han som ikke backbite med sin tunge, heller ikke det onde til sin nabo, heller ikke han ta opp en bebreidelse mot sin venn.

Som i øyne en ussel person er ringeaktet, men han tar hensyn til dem som frykter Herren, han som swears til sin egen skade og ikke endre, han som ikke legge ut sine penger på åger, heller ikke han ta en bestikkelse mot uskyldige . Han som gjør disse ting skal aldri bli flyttet.

Salmene 17

Hør en rettferdig prosess, Herre, Delta til min gråte; Gi øret til min bønn som ikke er fra svikefull lepper. La meg rettferdiggjøring kommer fra ditt nærvær; La dine øyne se på ting som er oppreist.

Du har prøvd mitt hjerte, du har besøkt meg i natt; Du har prøvd meg og har funnet noe, jeg har purposed at min munn skal ikke overskride. Når det gjelder verk av menneskehender, Ved ordet av dine lepper har jeg holdt unna baner av destroyer. Opprettholde min trinnene i Ditt baner, at mine fotspor kanskje ikke slip.

Jeg har ringt over deg, for du vil høre på meg, O Gud; Incline øret til meg, og hører min tale. Vis dine fantastiske lovingkindness av din høyre hånd, O Du som lagrer dem som stoler på deg fra dem som stiger opp mot dem. Hold meg som apple av øyet; Skjul meg under skyggen av dine vinger, fra onde som undertrykke meg, fra min dødelige fiender som omgir meg.

De har lukket opp sine fete hjerter; Med sin munn de snakker stolt. De har nå omringet oss på vårt trinn, de har satt sine øyne, Crouching ned til jorden som en løve er ivrige til å rive sine byttedyr, og som en ung løve lurking på hemmelige steder.

Oppstå, Herre, konfrontere ham, kastet ham ned; Lever livet mitt fra den ugudelige med ditt sverd, med din hånd fra mennesker, Herre, Fra menn i verden som har sin del i dette livet, og hvis buk du fyller med Ditt skjulte skatter. De er fornøyd med barn, og la resten av deres besittelse av sine babes. Som for meg, jeg vil se ansiktet på rettferdighet, jeg skal være fornøyd når jeg våken i Ditt likhet.

Beklager at innleggene inneholder en del grammatikkfeil, og engelske ord. Dette vil bli rettet så snart jeg får tid. Vil du hjelpe meg? Send den feilfrie teksten til skjultsannhet@gmail.com – Takk


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s



%d bloggers like this: